Ak máš otázku, nehanbi sa a napíš.




MAKSÁČIK: V 2.kole 2.uloha je v otazke stvorec. Je to preklep namiesto obdlznika?

MAKSÍK: Ospravedlňujeme sa za preklep, na stránke je to už opravené. Má tam byť obdĺžnik.


MAKSÁČIK: Ahoj maxik V ulohe 2.kola 2.uloha je otazka;...zahon ktory je v kruhu ale nie je ani v trojuholniku ani vo stvorci. Ten stvorec je preklep namiesto obdlznika?

MAKSÍK: Ospravedlňujeme sa za preklep, na stránke je to už opravené. Má tam byť obdĺžnik.


MAKSÁČIK: Ahoj Maksík, takže v úlohe č.4c) - 3.roč. mám brať pri obrázku 3 - že 15 minút hodiny meškali a mám tých 15. minút, čo hodiny meškajú len odrátať z času, ktorý je zobrazený ma obrázku 3 ? Lebo stále neviem, či ten skutočný čas sa mení alebo je rovnaký ako pri otázke 4a). Lebo skutočný čas som si vyrátal na začiatku pri otázke a) a či aj pri otázke c) ho mám považovať za skutočný a tak vyrátať odpoveď na obr.3 alebo ten čas sa zmenil. Ďakujem.

MAKSÍK: Ak sa chceš ešte niečo opýtať, zavolaj na 02/63824952


MAKSÁČIK: Ahoj Maksík, pri úlohe č. 4c) - 3.roč. skutočný čas aj pri úlohe c) je ten čas, ktorý je skutočný aj pri 4 a) ? Teda ten, ktorý mi vyjde ako skutočný pri otázke 4a platí aj pre 4c ako skutočný a od neho mám odpočítať to meškanie? Lebo potom ten obrázok 3 nechápem. Ďakujem

MAKSÍK: Hodiny na obrázku 1 ukazujú čas v dobe, kedy Maksík prišiel do opravovne. Problém je, že nie je toľko hodín, koľko ukazujú, lebo dve hodiny meškajú. Potom Pat nejaký čas opravoval hodiny. Najprv ich opravil tak, že išli 10 minút popredu a potom tak, že 15 minút meškali. Na obrázku 3 hodiny 15 minút meškajú oproti skutočnému času (nie tomu, čo je na obrázkoch 1 a 2).


MAKSÁČIK: Ahoj Maksík, Ešte k otázke 4 c) - 3.ročník, tých 15 minút meškania mám vyrátať od času, ktorý je zobrazený na obrázku 3 alebo ktorý vypočítame na začiatku a od neho sa to ráta - tých 15 minút meškania ? Ďakujem za odpoveď.

MAKSÍK: Hodiny na obrázku 1 ukazujú čas v dobe, kedy Maksík prišiel do opravovne. Problém je, že nie je toľko hodín, koľko ukazujú, lebo dve hodiny meškajú. Potom Pat nejaký čas opravoval hodiny. Najprv ich opravil tak, že išli 10 minút popredu a potom tak, že 15 minút meškali. Na obrázku 3 hodiny 15 minút meškajú oproti skutočnému času (nie tomu, čo je na obrázkoch 1 a 2).


MAKSÁČIK: Ahoj Maksík, nechápem otázku č. 4 c) - 3.ročník. Hodiny meškali 15. minút od času, ktorý je zobrazený na obrázku 3 ? Ďakujem.

MAKSÍK: Hodiny na obrázku 3 meškajú oproti skutočnému času 15 minút. A ty máš napísať skutočný čas.


MAKSÁČIK: Ahoj Maksik, k tym hodinam, Uloha 4 pre 4, rocnik po c, Chcem sa opytat...ci tam moze byt cas rano, resp. v noci, a aj poobede, respektive navecer.???.., alebo je tam postupnost,kwd uloha zacina a/18,15, pokracuje b/22,45 a potom tam by uz mal byt ranny caspo c/..dakujem za upresnenie...

MAKSÍK: Je jedno, či uvedieš čas ráno alebo poobede, budeme brať do úvahy obe odpovede, ak budú správne.


MAKSÁČIK: Ahoj Maksík chcem sa spýtať k 5 .úlohe pre 4. ročník druhé kolo. Pri zadaní Janky sa počíta aj 17.? Je tam uvedené od 13. do 17.9. či mám rátať 4 alebo 5 dní. Ďakujem za odpoveď. Patrik

MAKSÍK: V zadaní je napísané, že od 1. do 10. septembra je 10 dní. Takže je jasné, koľko dní je od 13. do 17. septembra.


MAKSÁČIK: Ahoj, chcem sa opýtať, v úlohe č.2 - 3.roč. Vilko poletoval z kvetu na kvet v záhonoch,ktoré ležali v trojuholníku, ale neležali v obdlžníku, čiže kvety mohli ležať aj v kruhu ? alebo len v trojuh.a v obdlžníku? A ešte k úlohe č. 4 - Nástenné digitálky majstrov sú tie, ktoré sú na obrázku 2 alebo nie sú nikde zobrazené v úlohe ? otázka a) Hodinky- 2 hodiny meškajú od akého času - od tých nástenných digitálnych alebo tam máme napísať čas, ktorý je na hodinách na obrázku č.1 zobrazený? otázka c) hodinky 15 minút meškajú od času, ktorý je zobrazený na obrázku č.2 alebo, ktorý mi vyjde v odpovednom hárku na obrázku b)? Ďakujem za odpoveď

MAKSÍK: Vysvetlenie k Vilkovi: máš zistiť počet kvetov, ktoré ležali v trojuholníku, ale neležali v obdĺžniku. Keďže o kruhu sa nič nehovorí, nemusíš ho zvažovať, takže mohli ležať aj v kruhu. Vysvetlenie k digitálkam: Nástenné hodiny majstrov nie sú zobrazené, lebo potom by otázka a) nemala zmysel - obrázok by odpoveď prezradil. Hodiny, ktoré sú na obrázku 1, meškajú oproti skutočnému času o 2 hodiny. A ty máš napísať ten skutočný čas. Hodiny na obrázku 3 meškajú oproti skutočnému času o 15 minút. A ty máš napísať skutočný čas.


MAKSÁČIK: Ahoj, chcem sa opýtať na ulohu č.1 pre 4. ročník v druhom kole. V prípade otázky a) myslí sa tým úplne všetky možnosti vrátane tých dvoch, ktore su už vyznačené na obrazku 2 a obrázku 3? Alebo mám uviesť len tie, ktorými vie ísť od tretieho dňa a v ďalšie dni (teda okrem ciest na obrázku 2 a 3)?

MAKSÍK: Máš napísať, koľko je úplne všetkých ciest (aj s tými na obrázkoch).


MAKSÁČIK: Ahoj Maksik, chcem sa opýtať, lebo nerozumiem úlohe č.4 pre 3.ročník. Mám tam napísať, koľko je nakreslených hodín napr.na obr.1 naozaj alebo to mám vypočítať podľa toho, čo píšeš na začiatku. Mám to vyrátať, koľko bolo hodín podľa toho, čo píšeš alebo mám len napísať hodiny ako sa to píše na digitálkach pri obr. a/ a c/ ? Neviem, či mi rozumieš, čo chcem vedieť ?

MAKSÍK: V časti a) máš napísať správny čas (tak, ako sa píše na digitálkach), ak vieš, že hodinky na obrázku 1 dve hodiny meškajú. V časti b) máš nakresliť ručičky hodín, ktoré idú 10 minút popredu oproti hodinkám na obrázku 2. V časti c) máš napísať správny čas (tak, ako sa píše na digitálkach), ak vieš, že hodinky na obrázku 3 15 minút meškajú.


MAKSÁČIK: Dobrý deň! Kontrolovala som synove výsledky, a domnievam sa, že 2. úlohu z 1. kola Maksík 4 mal vyriešenú správne, pričom vo výsledkoch stratil body. Mohli by ste overiť správnosť hodnotenia? Synov kód je 81388-4-MP1905. Ďakujem. S pozdravom Parikrupová

MAKSÍK: Dobrý deň, skontrolujeme to a odpoveď vám pošleme mailom.


MAKSÁČIK: Ahoj Maksík, nerozumiem otázke č.4 - 3.ročník. Máme tam napísať koľko bolo naozaj hodín - ako je to nakreslené na hodinách - obrázok a) a c)., ale spôsobom ako sa znázorňuje čas na digitálkach alebo sa máme riadiť podľa toho, čo je tam napísané na začiatku úlohy č.4. Nechápem to. Ďakujem

MAKSÍK: V časti a) máš napísať správny čas (tak, ako sa píše na digitálkach), ak vieš, že hodinky na obrázku 1 dve hodiny meškajú. V časti b) máš nakresliť ručičky hodín, ktoré idú 10 minút popredu oproti hodinkám na obrázku 2. V časti c) máš napísať správny čas (tak, ako sa píše na digitálkach), ak vieš, že hodinky na obrázku 3 15 minút meškajú.


MAKSÁČIK: Maksík skúšal som to ale nejde mi to.Ako ti mám prosím zavolať.Pošli mi prosím tvoje číslo na mobil.Lebo nemám tvoje číslo,ak chceš pošli mi aj na pevnú linku.Dakujem

MAKSÍK: Napíš problém, s ktorý potrebuješ pomôcť na maksik@talentida.sk.


MAKSÁČIK: Ak nepride mail s heslom - napriklad zla mailova adresa :-( kod skoly prezradite aj vy ci len v skole si musime pytat?

MAKSÍK: Ak mail s heslom nepríde, napíšte na maksik@talentida.sk.


MAKSÁČIK: Dobrý deň,prosím vás,kedy budú dostupné na stiahnutie odpovedníky pre druhé kolo? Ďakujem

MAKSÍK: Už sú k dispozícii vo Vstupe pre Maksáčikov.


MAKSÁČIK: Ďakujem.

MAKSÍK: :-)


MAKSÁČIK: Dobrý deň, ako si môžu druháci pozrieť výsledky keď ešte nemajú heslo? Nebudete ho posielať mailom? Sme zvedaví :-)

MAKSÍK: Dobrý deň, dnes dostanete mail s heslom.


MAKSÁČIK: ako sa mam prihlasit

MAKSÍK: Napisat na maksik@talentida.sk


MAKSÁČIK: maksík,nejde mi ten vstup pre maksáčikov a mám aj heslo.Potom už neviem ako mám vstúpiť.Ďakujem

MAKSÍK: Skontrolovali sme to, nevieme zistiť, v čom môže byť problém. Zavolajte nám, prosím, zajtra, kam sa dostanete a čo vidíte.


MAKSÁČIK: Milý Maksík, myslím,že niekedy sú úlohy zadané tak,že nieje možná jednoznačná odpoveď. Príklad úloha pre štvrtákov č. 4: medzi každé dva kusy ovocia dať čučoriedku, dá sa to vysvetliť dvojako,buď medzi prvý a druhý kus,alebo medzi každé dva kusy- to znamená že dám ovocie medzi druhé a tretie, a potom medzi štvrté a piate. Hnevám ma to,lebo v jednom kole si zadal podobnú úlohu a malo to byť tá druhá možnosť, teraz to mala byť naoopak prvá možnosť. Musíme robiť podľa toho čo zadáš, ty vieš ako to myslíš,ale my ostatní to bohužiaľ nevieme, a preto vznikajú chyby. (nie preto že to nevieme vyriešiť,ale preto že to zadanie nieje jednoznačne dané).

MAKSÍK: Ahoj, medzi každé dva kusy ovocia sa ozaj myslí, medzi prvý a druhý kus, medzi druhý a tretí kus... a nielen medzi prvý a druhý kus. Také je aj vzorové riešenie, uvedené na stránke. Pošli mi mailom svoje riešenie, ak som nepochopil tvoju otázku.


MAKSÁČIK: Ahoj Maksík, z druhého kola, otázka 3b pre druhákov myslel si tým že Vilko sa nachádza súčasne v kruhu a obĺžniku. Podľa toho na čo si myslel je odpoveď buď 9 alebo 24.

MAKSÍK: Vilke je v záhone, ktorý je v kruhu aj v obdĺžniku, ale nie je v trojuholníku. Keby to nebolo súčasne, už by to bolo viac záhonov a nie jeden.


MAKSÁČIK: Ahoj, da sa este tento rok prihlasit ak som stvrtacka a moja sestra druhacka alebo sme to uz tento rok uplne zmeskali?

MAKSÍK: Da, napiste na maksik@talentida.sk


MAKSÁČIK: Prečo sa už nedajú odpovede do odpovedníka dat pre piatakov

MAKSÍK: Ak myslíš MAKSa, odpovedať sa dá.


MAKSÁČIK: Ahoj maksik,uloha c5 pre druhy rocnik ako mam v nej postupovat?kde mam citat lebo troska tomu neviem prist.

MAKSÍK: Predstav si, že postupne budeš z nástenky pohľadnice odopínať. Ako prvú odopneš tú, čo tam Maksík pripol ako poslednú. Na nej je posledné písmeno z mena. Postupne prídeš až k prvej pohľadnicu, ktorú Maksík pripol. To je prvé písmeno z mena.


MAKSÁČIK: Prosím Vás kde nájdem \"odpovedný hárok\" k súťaži pre syna? Tretiak. Prípadne prosím preposlať na môj mail miriam.stopova@gmail.com. Ďakujem, Miriam Stopová, mama Pavol Stopa 3.A, ZŠ Stupava

MAKSÍK: Hárok si môžete stiahnuť aj z titulnej strany. Sú pod úlohami 1. kola.


MAKSÁČIK: Ahoj Maksáčik, chcela by som sa opýtať na úlohu 2 pre druhý ročník. Máš na mysli len rovné cestičky, alebo aj trochu oblúčikové.

MAKSÍK: Myslím akékoľvek cestičky. Prečo by cestička musela byť len rovná?


MAKSÁČIK: Koľko dní má v úlohe pre tretiakov týždeň, je to pracovný alebo aj s nedeľou. Ďakujem Ninka

MAKSÍK: Dobrý deň, týždeň má 7 dní. Keby sme chceli pracovný, museli by sme na to upozorniť.


MAKSÁČIK: Prosím Vás kde nájdem \"odpovedný hárok\" k súťaži pre syna? Tretiak. Prípadne prosím preposlať na môj mail miriam.stopova@gmail.com. Ďakujem, Miriam Stopová, mama Pavol Stopa 3.A, ZŠ Stupava

MAKSÍK: Dobrý deň, hárok sa dá stiahnuť priamo z titulnej stránky Maksíka (pod úlohami).


MAKSÁČIK: Ahoj Maksáčik, chcel som sa opýtať, v úlohe č. 2 pre 3.ročník v poslednom riadku s vidlami na obrázku to je čert ? A ešte v úlohe č.5 pre 3. ročník môže byť to meno Maksíkovho najlepšieho kamoša v inom jazyku ako v slovenskom. Ďakujem

MAKSÍK: Máš pravdu, na obrázku je čert. Meno môže byť aj v inom jazyku.


MAKSÁČIK: Ahoj Maksík, chcela som sa opýtať, či stačí poslať 2.10. odpovede alebo to už 2.10. musí byť u Teba a či to môžem poslať aj sama, nie zo školy. Ďakujem.

MAKSÍK: Ahoj! Odpovedník stačí poslať 2. 10. Môžeš ho poslať aj sama.


MAKSÁČIK: Ahoj, Maksík, v úlohe č.3 pre tretí ročník, týždeň znamená 7 dní. ďakujem za odpoveď.

MAKSÍK: Áno, týždeň znamená 7 dní :-)


MAKSÁČIK: Ahoj Maksík, v úlohe č.2 pre druhý ročník máš na mysli čo najkratšiu cestu (po 838 atď.) alebo treba nájsť čo najviac osmičiek ( po 808, 888 atď.)? Ďakujem za odpoveď.

MAKSÍK: Treba nájsť cestu, na ktorej je najviac osmičiek.


MAKSÁČIK: Ahoj Maksík, v úlohe č. 3 Tom a Jerry pre štvrtý ročník myslíte v otázke b)Koľko myší sa Jerrymu podarilo zachrániť za celý týždeň alebo len do štvrtku? V a) je otázka o štvrtku, takže niekto si môže myslieť, že aj b) sa týka štvrtku. Ďakujem za odpoveď.

MAKSÍK: Myslí sa za celý týždeň.


MAKSÁČIK: Ahoj Maksik, prosim ta v ulohe c.3 pre treti rocnik je napisane, ze Tom zacinal v pondelok s 2 mysami. Tie dve su uz po vypusteny 1 Jerrym alebo predtym. Dakujem

MAKSÍK: V pondelok ráno si Tom kúpil 2 myši a cez deň mu Tom jednu pustil na slobodu.


MAKSÁČIK: ahoj, o čom ti môžem nakreslit?

MAKSÍK: Nejakú obľúbenú rozprávku.


MAKSÁČIK: Ahoj Maksik, v úlohe Tom a Jerry pre 3 ročník. Tom začínal dvoma myšami v pondelok. Jerry mu vždy jednu vypustil, takže už aj ten pondelok? Utorok by zacal jedna plus dva a minus jedna a stredu by zacal dvoma??? Ďakujem vopred za odpoved

MAKSÍK: V pondelok ráno si Tom kúpil 2 myši a cez deň mu Tom jednu pustil na slobodu. V utorok si Tom kúpil o dve myši viac ako v pondelok, teda štyri...


MAKSÁČIK: Môžem sa opýtať či všetky deti dostali diplom?

MAKSÍK: Diplom dostali všetci, ktorí poslali odpovede aspoň v troch kolách súťaže.


MAKSÁČIK: Nemyslel som uplne na konci/zaciatku .. na jednej strane sa neda umiestnit cucoriedka tak, aby mala z obidvoch stran 2 kusy ineho ovocia.

MAKSÍK: Vysvetlím ti to postupne. Na koláči bolo 12 sliviek.Potom dá Šmolinka medzi prvú a druhú slivku černicu, potom medzi druhú a tretiu ... Takže na koláči sa budú striedať slivka, černica, slivka, černica, slivka... Teraz začne vkladať čučoriedky. Nakoniec sa bude ovocie striedať takto slivka, čučoriedka, černica, čučoriedka, slivka, čučoriedka, černica...


MAKSÁČIK: Ahoj Maksik Pozeral som sa uz na ulohy 1. kola a chcem sa spytat ohladne ulohy c.4 pre stvrtakov. Cucoriedky sa musia dat vzdy medzi 2 kusy ovocia ? Ak ano, tak to nevychadza, resp. ju na konci/zaciatku kolaca nemozem umiestnit.

MAKSÍK: Ahoj, čučoriedku ozaj nemôžeš dať úplne na začiatok alebo na koniec. Musí mať okolo seba iné ovocie.


MAKSÁČIK: Maksík kedy už budú nové úlohy ?

MAKSÍK: Vydrž do začiatku školského roka. Už sú v tlačiarni.


MAKSÁČIK: Ahoj a ceny neprezradíš,načo sa máme tešiť a som zvedavá a nedočkavá

MAKSÍK: Vydrž, už na tom pracujem :-)


MAKSÁČIK: Ahoj Maksík, čo vyhrávam, keď som druháčka a získala som 127 bodov? Ďakujem Ti za odpoveď...

MAKSÍK: Nechaj sa prekvapiť :-).


MAKSÁČIK: a kedy sa dozvieme aké ceny kto získal:krásny deň

MAKSÍK: Presne podľa harmonogramu - začiatkom júna.


MAKSÁČIK: Prečo máte podobné meno MAXSIK tejto sutaže ako sutaže MAXS?Prosím odpovedzte hned. Dakujem. N.Havaldová.

MAKSÍK: Lebo Maksík je Maksov mladší brat.